discuss, debate, decide

faux news

FOX NEWS: BECAUSE REAL MEN DON’T DO FACT-CHECKING!

Bumped and promoted. Originally posted 2010-11-27 15:56:25 -0500. -- GH

Bill O’Reilly, Sean Hannity and other “news” anchors at Fox “news” have been reporting that Obama’s recent trip to Asia cost the American tax-payer $200 Million a day. This figure was total bullshit. The cost of the trip was far, far less than Bill O’Reilly had reported on Fox “news”

When called on it, Bill O'Reilly goes through some impressive linguistic gymnastics to try and make it sound like (even though the $200 million figure was total bullshit) that Fox "new" didn't tell any lies when they claimed Obama's trip was costing the American tax-payer $200 Million a day.

He claims that even though this $200 Million figure was reported repeatedly on Fox "news" that Fox "news" didn't report it!

Huh?

http://www.youtube.com/watch?v=Yn7_8QL2weQ

Despite the murkiness and evasiveness of Bill O’Reilly’s defense, he seems to be claiming that because the original figure of $200 Million a day came from some person in India (and not a Fox "news" employee) that Fox "news" can't be responsible for spreading bad information. It's that guy in India who’s responsible for spreading bad information.

So, Fox “news” never does any fact checking?

Ever?

Shameful, disrespectful, ignorant and assinine: "Faux" News Interviews President Obama

Brett Baier proves himself to be an ignorant, arrogant, disingenuous asshole by disrespecting the President, the office and the nation with his childish Teabagger behavior. Watch:

Visit msnbc.com for breaking news, world news, and news about the economy

Disgraceful.

Media Matters Demonstrates Political Propaganda Ops Behind Fox "News"

Hat-tip to David Waldman of DailyKos.

Check this out:

To excerpt from David's piece over on dKos, here's the nub of the gist:

__________

In the evening hour opinion shows (which, poisonous though they are, Fox is perfectly entitled to broadcast), you have your Hannity types spouting their wingnut applause lines unchecked, because gosh, it's just "opinion journalism." So it's all fair game when they come right out and claim Obama's a socialist, or communist, or fascist, or whatever the flavor of the day is.

But lo and behold, come next morning, the "news" side anchors pull out the infamous "Fox Question Mark" construction, dutifully delivering their line to the audience: "Is Obama a socialist? That's what some in Washington are saying..." Nevermind that both the "some" who are saying it and the talking heads "reporting" it take their morning memos and their paychecks from the same source.
__________

In a nutshell, if you're using Fox for your political insights or news and information, you're being intentionally misinformed and manipulated. By nuts.

Media Wars: Fox Pokes CNN, CNN Bites Back

Oh, boy -- the slings and arrows are just beginning to fly, and this time it looks like FOX News may have bitten off more than it can chew. And it got bitten back in return. Check out the following video from Media Matters TV (Hat-tip Bob in ABQ of DelphiForums and the Huffington Post):

For more information on this, see How Fox Justifies News Distortion as well as the tag Fox News and Citizen Journalist News Corpse.

How Fox Justifies News Distortion

Bumped. Originally posted Fri, 02/08/2008 - 22:49.

Just a reminder...

From Wikipedia:

Jane Akre and her husband Steve Wilson are former employees of Fox owned-and-operated station WTVT in Tampa, Florida. In 1997, they were fired from the station after refusing to include knowingly false information in their report concerning the Monsanto Corporation's production of RBGH, a drug designed to make cows produce more milk than what is natural. Side effects of the drug include a 25% greater chance of mastitis (infection of the udders). They successfully sued under Florida's whistle blower law and were awarded a US $425,000 settlement by jury decision. However, Fox appealed to an appellate court and won, after the court declared that the FCC policy against falsification that Fox violated was just a policy and not a "law, rule, or regulation", and so the whistle blower law did not apply.

In 2001, Jane Akre and her husband won the Goldman Environmental Prize as a recognition for their report on RBGH. [1]

After the verdict in the original case, according to Jane Akre,

By 10:31 p.m. when the station buried the story in the late news, the report was that WTVT was "completely vindicated." A FOX attorney from Los Angeles was seen telling viewers the jury's decision "does not have to do with distortion of the news."

From the actual findings, according to foxBGHsuit.com:

After a five-week trial and six hours of deliberation which ended August 18, 2000, a Florida state court jury unanimously determined that Fox "acted intentionally and deliberately to falsify or distort the plaintiffs' news reporting on BGH." In that decision, the jury also found that Jane's threat to blow the whistle on Fox's misconduct to the FCC was the sole reason for the termination... and the jury awarded $425,000 in damages which makes her eligible to apply for reimbursement for all court costs, expenses and legal fees.

The appeal found that distorting the news was technically not a crime...

User login